De lækreste og sprøde pandekager

Jeg har nu eksperimenteret frem og tilbage med de meget populære LCHF-pandekager. Jeg har dog ikke haft held i lunten. Enten er dejen blevet for mærkelig og klistret, eller også var de slet ikke til at vende på panden, da det var helt sjap-sjap. Men endelig fandt jeg frem til denne virkelig gode opskrift.

Ingredienser:
– 100 g hytteost
– 2 æg
– 1 spsk loppefrøskaller
– et par dråber sødemiddel (jeg bruger flydende stevia)
– et lille strøg vaniljepulver og/eller kakaopulver/proteinpulver med kakaosmag

Smør eller kokosolie til stegning

Hæld alle ingredienserne i en foodprocesser eller blender. Lad det køre til dejen er fin (uden klumper fra hytteosten)

20140320-192546.jpg

Varm en pande godt op og smelt smøret/olien derpå. Hæld to til tre klatter på panden og lad dem stege som almindelige pandekager. Vend dem når de er blevet mørkere på toppen.

20140320-193456.jpg
De kan serveres som man vil. Jeg plejer at blande lidt creme fraiche med lidt kakaopulver og servere dem med bananskiver 🙂

Velbekomme! ☺️

Leave a Reply

